Fıstıklı Havuç Salatası

Haftanın ortasına geldik yemeklere mola verip, bugün bir salata yayınlamak istiyorum. Bu salatanın orjinali "portakallı, fıstıklı havuç salatası". Tarifte limonsuyu yerine portakal suyu kullanılmış ve içine minik portakal dilimleri atılmış. Ben de ilk defasında portakal suyu kullandım fakat havuçla birleşince salata için oldukça fazla bir tatlı tat oluştu. Salatada her zaman ekşi tat sevdiğim için ben limonsuyu kullanıyorum ama tercih sizin.
Malzemeler:(1 kişilik)
2 adet havuç
1 demet maydonoz
1 çaykaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı çam fıstığı
1 limonun suyu(isterseniz portakal suyu kullanabilirsiniz)
zeytinyağı
tuz
Hazırlanışı
Ayıklanıp, temizlenen havuçlar rendelenir. Maydonozlar da ayıklanıp, yıkanıp doğranırlar. Limonsuyu, zeytinyağı ve tuz bir kapta iyice karıştırılıp, salatanın sosu hazırlanır. Havuçla maydonoz bir kaba alınır ve kuş üzümü ile çam fıstığının yarısı bu kaba eklenir. Salatanın sosu kaba dökülür ve hepsi hafifçe karıştırılıp harmanlanır. Salata servis tabağına alınır ve kuş üzümü ile fıstığın kalan yarısı üzerine serpilerek servis yapılır.Afiyet Olsun
X