Elmalı Turta Tarifleri

Tart Hamuru
125 gr. tereyağ (oda sıcaklığında)
4 yemek kaşığı toz şeker
2 yumurta
9 yemek kaşığı tepeleme un (2 su bardağından biraz fazla)
1/2 paket kabartma tozu

Elmalı Harç
4 elma (tercihen yeşil)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı kuş üzümü

Yapılışı
Hamur malzemeleri sırasıyla karıştırılır. Son olarak un ve kabartma tozu karışımı eklenir. Çok sert olmayan bir hamur elde edilir, un miktarını tarifteki gibi yazdım ama kontrollü koymakta fayda var. Dörtte biri ayrılıp kalanı kalıba yayılır.

Elmalar rendelenip diğer harç malzemeleriyle karıştırılıp hamurun üstüne yayılır. Kalan hamur unlanmış tezgahta oval şekilde açılıp bıçakla uzunlamasına aralıklı çizikler atılır. Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi (baktım anlatamıyorum, ArchiCAD'te hazırladım). Sonra bu hamuru tartın üstüne getirip elipsin kısa kenarından tutup çekince çizikler aralanıyor ve şerit şerit hamur hazırlamaktan daha kolayca halletmiş oluyoruz. Yapmak anlatmaktan daha kolaydı aslında :) Hattâ 9 aks yapmamışımdır muhtemelen, şemadakinden daha az yapmışımdır...

175 dereceli fırında üstü pembeleşene kadar pişirilir. 26 cm.lik bir kalıp için uygundur. Üstüne pudra şekeri de yakışır da fazla şeker yememek için dökmedim.
X